buijserds2018.reismee.nl

Voorbereiding 2.0

Met nog ruim 7 weken te gaan is er nog voldoende tijd om de route definitief uit te stippelen, de campgrounds in kaart te brengen die handig zijn, en de checklist af te werken. In tegenstelling tot de vorige keer ben ik ditmaal qua voorbereiding toch wat georganiseerder en ga ik ook een roadbook maken voor deze reis.

Met nog 7 weken te gaan ben ik al in de full planning mode, en heb de 1e reis variant al kant en klaar. (Onzin volgens Arjen, dat kunnen we allemaal wel ter plekke bedenken :)

Nou ik wil graag weten hoe we het meeste uit deze fantastische reis kunnen halen dus vandaar dat ik me al aan het inlezen ben, de blogs en Amerika Forums afspeur om zo de beste route samen te stellen.

De 1e variant neemt ons mee vanuit San Francisco, Yosemite (waar we toch nog een nachtje hebben kunnen reserveren op Wawona campground) en als het weer dan gunstig is in het Noordwesten reizen we vanaf door naar het warme Zuiden, via Las Vegas naar Salt Lake City en dan Grand Teton en Yellowstone om te eindigen bij Seattle waar we nog walvissen willen spotten.

Arjen vond het erg jammer dat we tijdens onze vorige reis pas heel laat in Vegas aankwamen en behalve een ritje over de Strip niets hebben gezien van de stad zelf. Deze route gaat daar dus verandering in brengen. En ach een paar dagen op slippers rondlopen is ook best fijn in de vakantie :)

Voor 14 dagen camperhuur is het wel een hele ambitieuze route, ruim 4000 km maar we hebben onbeperkte Miles dit keer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. We blijven op de meeste plaatsen maar 1 nacht, behalve Yellowstone want daar heb je meerdere nachten nodig om het park te kunnen verkennen. Wel hebben we het rijden zo verdeeld dat we op sommige dagen even flink doorrijden, terwijl we op andere dagen korte stukken rijden en meer kunnen zien van de omgeving. Zowiso is het met de kids toch al vaker stoppen bij een playground of iets dergelijks dus dat is ook prima. We hebben met de camper toch alles bij de hand.

Het lastige van de 1e reisvariant is dat er eind april nog veel gesloten is qua wegen en campgrounds door sneeuwval. En zelfs begin mei kan er nog van alles dicht zijn, waardoor we dus 2 reisvarianten gaan maken. Want het is zonde om 1000 mile extra te rijden voor een park dat bijna helemaal afgesloten is en we bibberend van de koud niet uit de camper willen komen. De 2e variant zal dan ook vooral Californië zijn, via Oregon naar Seattle. Maar ik hoop dat we geluk hebben met het weer en dat we ook het moois van Yellowstone kunnen bekijken en nieuwe staten kunnen bezoeken! Want Wyoming, Montana, Idaho en Washington zijn ook heel bijzonder.

Het voordeel is dus dat we het weer in de gaten houden tot een week voor vertrek en pas dan definitief gaan bepalen welke kant we op willen gaan.

Voor de voorpret is het alleen maar leuk, en mijn lijstjes groeien met leuke dingen die we kunnen doen en zien!

Hennie scholte

Heerlijk toch om goed voorbereid te zijn. Nu er al lekker van kunnen genieten. Van de voorbereiding jullie gaan er zeker van genieten. ?

Daniella Vd Graaf

Zo leuk om te lezen. Krijg zelf ook weer helemaal zin;)