buijserds2018.reismee.nl

We tellen af!

Het avontuur komt steeds dichterbij! Vandaag over 3 weken worden we wakker in San Francisco en gaan we onze camper ophalen. Woohoo!

En ik ben niet de enige die enthousiast is over al onze plannen, Arjen heeft inmiddels al de nodige websites afgestruind op zoek naar de verschillende wolven roedels die in Yellowstone leven zodat hij straks een goed beeld heeft van waar we ze misschien wel kunnen vinden :)

Jolie wil graag op de boot bij Seattle om walvissen en een orka te zien, en voor Finn is het vooral belangrijk dat we met de camper gaan. En verder maakt het nog niet zoveel uit. Hij wil in ieder geval zeker geen beer tegenkomen onderweg :)

Qua planning lopen we goed op schema, de autostoeltjes van de kids zijn al bezorgd door Walmart bij Road Bear dus we kunnen weer veilig op pad. Ik twijfelde voor Finn of het wel per se nodig zou zijn, maar per staat is de wetgeving zo verschillend en de boetes zo hoog dat je maar beter het zekere voor het onzekere kunt nemen.

Was het een maandje geleden nog een twijfelgeval qua route, nu hebben we een definitieve keuze gemaakt om toch het grote rondje met Yellowstone te doen. We hebben 3 nachten uitgetrokken voor een bezoek en de 1e 2 zijn gereserveerd bij Madison Campground.  We kunnen niet rechtstreeks via Grand Teton Yellowstone bereiken omdat deze weg door sneeuw pas 11 mei wordt vrijgegeven, dat wordt 3.5 uur omrijden naar de West Entrance, maar dan zijn we ook direct op de plek waar we moeten zijn.

Prognose is dat deze ingang volgende week open gaat en op de webcam kunnen we de sneeuw ploegers goed volgen en het ziet er goed uit. Temperatuur is nu nog 2 graden in Yellowstone, brrr. We komen er 5 mei aan dus wie weet is het overdag dan wel aangenaam. En anders nemen we voldoende warme kleren mee.

Ook hebben we deze week een vreugdedans gedaan, nou ja ik in ieder geval! Onze overnachting in Yosemite lag al vast bij Wawona Campground, omdat de 3 campgrounds in Yosemite zelf natuurlijk al lang en breed waren volgeboekt. Elke dag check ik even de website om te zien of er misschien nog een gek is die zijn plaats heeft afgestaan... En ja hoor! Van 29 op 30 april is er in Lower Pines 1 plaats vrij gekomen die groot genoeg is voor onze camper. (Want er waren ook al een paar keer kleine plekken vrijgekomen waar een hele kleine camper net op zou passen) Direct geboekt natuurlijk! En toen lazen we kleine letters ook even.... Deze plek is van 1 mei tot en met 1 juli niet te boeken wegens mogelijke overstromingen door het smeltwater uit de bergen. 1 keer Googlen op dit nummer van de camping en je krijgt direct prachtige foto’s van overstroomde plekken te zien. Hahah! Wij gaan er vanuit dat we droge voeten zullen houden eind april, en anders merken we het vanzelf bij het uitstappen.  Super fijn dat we nu centraal in de vallei zitten en met de shuttle bus overal naar toe kunnen. Bij de andere campground was het nog een klein uurtje rijden om hier te komen en was het maar de vraag of we de camper ergens kwijt zouden kunnen.

Arjen wil niet teveel vastleggen dus behalve de 1e nacht in Manteca, Yosemite en Yellowstone zijn we vrij om te gaan en staan waar we willen. Bryce is ook op het lijstje gekomen omdat we hier de vorige keer geen tijd voor hadden en ik per se Monument Valley wilde bezoeken, maar we kunnen nu tussen Las Vegas en Salt Lake City een overnachting plannen en tja dan is Bryce natuurlijk wel heel gaaf. En warm. Want we willen ook gewoon lekker van het mooie weer genieten natuurlijk! En de kids willen ook wel zwemmen en ik vind de gedachte van lekker bij het zwembad hangen ook wel heel relaxed.

Wat dit keer ook anders is dan 3 jaar geleden is het reserveren van je vliegtuig stoelen. Dit was de vorige keer gewoon gratis en zat bij de reis in, maar helaas moesten we dat nu zelf regelen. En je wilt niet dat we straks op een vlucht van Frankfurt naar San Francisco door het hele vliegtuig verspreid zitten en de kids niet bij ons kunnen. Want de regelgeving is dat per kind 1 volwassene ernaast moet zitten. Maar dat hoeft niet familie te zijn. Dus toch maar de extra kosten voor lief genomen en de stoelen heen en terug vast gelegd.

En verder? Esta  formulieren hebben we geregeld, reisboeken heb ik genoeg, routekaarten ook. Koffers inpakken doen we natuurlijk pas in de week dat we gaan maar er slingert al van alles in huis dat mee moet straks. We zijn er nog niet uit wat handig is voor Jolie, toch een buggy gaan meeslepen of misschien een rug draagzak. Ze is te klein om alles zelf te willen en kunnen lopen, een buggy is niet overal makkelijk mee te nemen, maar een draagzak is ook zo’n groot ding om mee te slepen overal...

Maar verder zijn we behoorlijk georganiseerd en vooral heel enthousiast over het nieuwe avontuur!

Sjany Buijserd

De voorpret is al heel leuk!

Hennie

Het is fantastisch om je verhaal weer te lezen. Dat je er zo van geniet.